Sunday, August 29, 2010

31 ogos = hari kebangsaan Malaysia...

Esok tanggal 31 ogos 2010, genap tarikh Malaysia menyambut hari kebangsaan yg ke 53. Tapi aku perhatikan sambutannya kurang dan promosinya juga kurang....ya, mcm2 boleh kita utarakan/bagi pendapat disini...tiada paksaan atau mesti kena percaya setiap pendapat tu...
pada pandangan aku, hanya ingin menyentuh dua perkara...

Kurang sambutan= mungkin kerana kita berada dlm bln ramadhan, org lebih tertumpu tentang ibadat dan persedian sepanjang tempoh bulan tersebut... ibadat lebih penting untuk keberkatan hidup kita, jgn jadi org yg rugi. namun islam itu syumul, semua perkara kalu niatnya kerana Allah pasti ada ganjarannya. oleh itu pastikan persedian itu menurut aturan islam dan kerana Allah, bukan kerana individu tertentu atau untuk nama...wallahualam.

Promosi= sikit jer aku nak cakap, dalam paper,berita hal-hal berkaitan kemerdekaan/kebangsaan ini tak semeriah dahulu, media-media ni sibuk dgn perkara-perkara yg tak perlu dan tak sepatutnya diadakan di bulan ramadhan ni (kebetulan 31 ogos berada dlm bulan ramadhan)..fitnahnya,adu dombanya, dann arrrrrghh hilang modd aku memikirkannya...
aku ingat lagi masa sekolah kecik2 dulu, cikgu selalu sarankan baca suratkhabar utk membantu dlm menyediakan karangan/pengetahuan am dll, tapi sekarang kalu baca pun x der kaitan langsung...errrmmm....muak aku.

erm cukuplah kat situ, bagi aku sebagai peringatan...ramadhan akan masuk ke fasa terakhir dimana janji Allah terdapat 1 mlm yg lebih baik dr seribu bulan. Allah huakhbar....motivasi itu lebih baik utk menaikkan mood aku semula..mudah-mudahan Allah memberikan kekuatan aku dlm mengharunginya..amin

aku rindu dah kat kampung ni....walaupun kerap balik, tapi bila time ramadhan-syawal ni mood dia lagi...hehehehe

1 comment:

AsrulSaniMdNinggal said...

best la ko boleh balik......aku maybe next year baru balik raya....