Wednesday, March 25, 2009

Anda mudah, kami pun mudah


Just nak share lagi hari ni berkaitan pentingnya perancangan majlis dan juga pembantu terutamanaya tips ni utk pengantin lah yer. Dari beberapa pengalaman yg telah saya lalui, dan mayb banyak telah diperkatakan dimana-mana artikel berkaitan kepentingan pembantu atau perancangan dlm perkahwinan ni dpt elakkan kita bebarapa perkara yg akan mengganggu majlis kita tu..antaranya:
  1. bila pengantin tengah makeup atau bersanding dan ada special tetamu yg nak balik dan pengantin sendiri kena bagi goodies,sebab barang tu letak dlm bilik pengantin.kalu ada pembantukan senang,tak menggangu majlis hari tu..kan pengantin ni di tittlekan 'Raja Sehari'.
  2. Bebarapa keluarga terdekat pengantin bertanyakan hal spt butang baju,nak pinjam iron,nak pinjam itu nak tumpang ini kat bilik penbgantin..pastu plak pengantin tgh makeup lagi..kan menggangu tu..kesian lah pengantin tu....
  3. Lagi satu masa nak fotografi terutam group..ada kengkawan yg malu nak bergambar dgn pengantin..sian pengantin tu yg kena pujuk kawan tu ajak bergambar..malu katanya....sporting ler...so pembantu pastikan org2 ni dah ada yer..
  4. senarai merenjis juga seeloknya perlu di sediakan,kalu tak haru kan..kena panggil 2~3 kali..kan dh melambatkan majlis..
  5. nak bergambar family pun kadang2 tak cukup korum...so berikan tugas tu pada pembantu,ini biasdnya kena dr keluarga terdekat pengantin tu sendiri,contohnya kakak atau adik dia...lancar sikit prosess tu..
Kesimpulan dia,pastikan majlis kita hari tu lancar dan jadikan satu majlis yg kita dan tetamu akan ingat sebagai majlis yg cukup teratur dan meriah..kan best camtu..:)

zaki ilyas
write with love
0136776213

special promo : wedding storybook bemula dari RM 1132 sahaja..untuk bulan Mei 2009.details hubungi saya..

2 comments:

dz said...

Hi

dz said...

Bila nak display kat blog nih memories kat Hari Penyampaian Sijil Taski Nurhayanna? Only for sharing memories..